e-Gym premium

Vanaf 16 augustus 2018 kan u nog meer gepersonaliseerd trainen middels e-Gym Premium.

Nadat U een tijdje getraind hebt op de classic-trainingsmethode, kan u doelgerichter trainen dankzij 7 verschillende e-Gym premium trainingsmodules.


1/ Algemene fitness:

deze leunt het meeste aan bij de classic trainingsmethode. De verschillende manieren van trainen zijn gericht op krachtbehoud van de spieren.

2/ Reha Fit:

Ideaal voor revalidatie en beginnende sporters, langzame verhoging van de intensiteit in tijd afhankelijk van de capaciteit van de sporter.

3/ Vetbranding / afvallen:

            De focus ligt hier op spieruithoudingsvermogen met hoge hartslag en veel herhalingen.

4/ Spieropbouw:

            Intensieve spierstimulus door lage bewegingssnelheid.

5/ Bodyshaping:

Deze training kenmerkt zicht door de afwisseling tussen de trainingssessies met lage en hoge intensiteit.

6/ Metabolic Fit:

Goed voor de regulatie van de bloedsuikerspiegel bij diabetes II patiënten. Kwaliteit van leven verbetert zichtbaar na verloop van tijd.

Ook aangewezen voor beginnende sporters.

7/ Atletisch:

Hier ligt de nadruk op prestatieverbetering door het vergroten van de snelkracht en weerstand. Ook nuttig voor ouderen voor valpreventie (snel ontwikkelen van kracht op 1 moment).

e-Gym premium

Elke trainingsmodule bestaat uit 4 e-gym premium trainingsmethoden. Na elke 6 trainingen verander je van methode. Dit zorgt voor variatie, progressie en de nodige prikkels om de module af te werken.

De trainingsmethoden zijn de volgende:


1/ regulier: constante weerstand in concentrische en excentrische fasen. Goed voor beginners, traditioneel.

2/ negatief: verhoogde excentrische weerstand, verlaagde concentrische weerstand. Goed voor ervaren sporters, gevorderden, cardiovasculaire patiënten.

3/ adaptief (EXCLUSIEF BIJ E-GYM): de weerstand past zich gedurende de training aan op basis van de nog resterende spierkracht. Goed voor slankgebouwde mensen, bodybuilders.

4/ isokinetisch (EXCLUSIEF BIJ E-GYM): de weerstand past zich aan aan de kracht (druk) die de deelnemer kan geven. Goed voor personen met orthopedische klachten, kankerpatiënten en diabetespatiënten.

5/ explosief: met constant gewicht en maximale snelheid de beweging maken. Goed voor ervaren sporters, ouderen en actieve volwassenen.